آن خط سوم منم

آن خطاط سه گونه خط نوشتی یکی را هم او خواندی و لاغیر، یکی را هم او خواندی هم غیر، یکی را نه خود خواندی نه غیر ... آن خط سوم منم

آن خط سوم منم

آن خطاط سه گونه خط نوشتی یکی را هم او خواندی و لاغیر، یکی را هم او خواندی هم غیر، یکی را نه خود خواندی نه غیر ... آن خط سوم منم

چراغی که به خانه رواست...

صبحها از میدون ونک که رد میشم، دوتا جوونو میبینم که با هم اهنگهای شادیو میزنند و روح آدم اول صبحی با نشاط میشه.یکیشون گیتار میزنه و همزمان نوعی سازدهنی و اون یکی ازاین سازهای آکاردئونی، 

هر وقت رد میشم دلم میخواد توی جعبه سازهاشون پول بذارم وهر وقت هم بتونم این کارو میکنم .  

 

کمی اون ورتر صندوق های گوناگونی میبینم. کمک به سیل زدگان . جشن عاطفه ها کمک به ایتام ولی هیچ وقت هیچ وقت نه توی این صندوق ها پول میندازم نه خواهم انداخت چون اطمینان ندارم که به مقصدی که باید،میرسه. 

 

به نظرم اگه آدم از دستش کمکی برمیاد باید خودش مستقیما به اونی که میبینه نیاز داره کمک کنه و اونی که واجبتره . دوتا جوون با استعداد توی کشور خودم خیلی واجبتر از سیل زدگان و جنگ زدگان پاکستان و فلسطین و ... هستند . 

این دوتا جوون که خوبند، توی همین ایران  کسانی رو داریم که توی شرایطی خیلی بدتر از سیل زدگان پاکستان زندگی میکنند. شرایطی که تصورش هم برای خیلی ها ممکن نیست چه برسه به تجربه اش. 

 

تازه اصلا اصلا به هیچ نهاد دولتی در کشورم اطمینان ندارم که پولی رو که من به قصد کمک به انسان نیازمندی میبخشم به همون منظور خرج کنن و در این مورد اختلاف نظر زیادی بین اهداکنندگان و توزیع کنندگان وجود داره.البته نهادهای خصوصی مثل محک هستند که میدونم و به چشم دیدم که حتی یک هزارتومنی روهم درست استفاده میکنند و یا خیلی جایی رو میشناسم که به بچه های یتیم کمک میکنندو ماهیانه مبلغی میدی و به نوعی سرپرستی بچه یتیمی رو به عهده میگیری ولی دولتی نیست. 

 

یکی از پسرداییهام موقع زلزله رودبار دانشجوی پزشکی بودو خیلی به آب و آتیش زد که بره اونجا واسه امداد (پدر مادرش خیلی میترسیدند حادثه ای پس لرزه ای واسه پسرشون پیش بیاد) خلاصه رفت و ۲ روزه برگشت وقتی ازش پرسیده بودند چی شد پس؟ 

گفته بود اعصابم خرد شد بس که دیدم چطور این همه مواد و وسایلی رو که از داخل و خارج میرسه میدزدند . جعبه ها و تجهیزات پزشکی مدرنی رو که آمریکای جهانخوار میفرسته معلوم نمیشد چه طوری غیب میشه و ما واسه یه باند ساده هم باید کلی میدویدیم. 

البته چند ماه بعد اون تجهیزات و وسایل غذاهای کنسرو شده خارجی چادرهای مجهز اسکان چند نفره و چه وچه همه از بازار بزرگ و منازل ... سردراوردند. 

بیخود نیست که استاد شجریان بعد از زلزله بم به طور مستقیم به ساختمان سازی در بم مشغول شد و پول دست تنابندگان دولتی نداد.  

 

این همه پولی که در ایران توی حرمهای متعدد و جشنهای گدایی و بازارچه های خیریه؟؟؟ و صندوق های جورواجور ریخته میشه اگه به حق خرج بشه ما نباید یک آدم بدبخت داشته باشیم ولی حیف که.... 

 

دوستی مشهدی دارم که میگه خود مشهدی ها هیچ وقت پولی رو توی حرم نمیریزند و نذرهاشونو خودشون به مستحق میدند ولی مسافرها بیخبر از همه جا میدونید چه ثروتیو توی حرم میریزند؟بیخود نیست که امام رضا یکی از پولدارترین آدمهای دنیاست. 

 

اگه بخوام بنالم مثنوی هفتادمن کاغذ میشه  

 

خدا نوشت:واقعا شاعر بیخود نگفته عجب صبری خدا دارد. آخه قربونت برم تا کی؟؟؟

 

نظرات 8 + ارسال نظر
بانو یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

متاسفانه درسته...
خاله منم از بازار برنج می خره.. وقتی در کیسه رو باز می کنه می بینه روش یه کاغذه که نوشته کمک به زلزله زدگان بم...
فکر کن...
چقدر نامرد می تونن باشن...
درسته که امام رضا پولداره.. اما اگه دقت کرده باشی ... بیشترش داره خرج خود حرم می شه.. الان حرم رو خیلی گسترش دادند.. اگه نسبت به چند سال پیش مقایسه کنی...
مزرعه آستان قدس شنیدم خیلی گوسفند و احشام داره.. که خوب هر روز هم غذای حضرتی به همه می دند...

متاسفانه بانو جون من از منابع خیلی موثقی خبر دارم که خیلی بیشتر از اونی که خرج حرم میشه خرج ش*ی*خ* ط*ب*... و اهل بیتهم و سایرین میشه واسه همینم خود مشهدیها هیچ وقت توی ضریح پول نمیریزند
یعنی یه روزی همه چی درست میشه؟

نگی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://www.dotabarayeham.blogfa.com

سانی منم خیلی درباره این دزدیا و این که آذوقه ها رو برای خودشون برداشتن شنیدم.. مخصوصا بم.. اما اینکه چه جوری دلشون میاد.....
یکی از دوستای من حتی نمی ذاره تو صندوق صدقات پول بندازم... میگه نمی رسه دستشون.. اما من میندازم چون اینطوری یه کم آرومترم...

واقعا فکر نکنم ادمهایی که لقمه رو از دهن انسانهای نیازمند مصیبت زده می دزدند اصلا دلی داشته باشند
به نظرم بهتره هر کی یه قلک بذاره توی خونه و هر وقت میخواد صدقه بده اون تو بریزه وقتی مقداری جمع شد یه جا بده به نیازمند

من و هسملی یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:20 ب.ظ http://manohasmali.blogfa.com

کاملاً موافقم و هیچ وقت توی این صندوقا پول نیم ریزم! توی کشور خودمون پر فقیر باید به یه مشت احمق که خودشونم نمی دونن چه گندی دارن می زنن پول بدیم! منظورم پاکستان نبودا اون بلای طبیعیه! آدم خودش باید مستقیم کار کنه! وگرنه می کشن بالا

واقعا سالهاست مشتی عرب و یهودی ریختن سر هم هر وقت هم میخوان کنار بیان کلی دایه دلسوزتر از مادر هستند که نمیزارن اون وقت ما باید تاوانشو بدیم

یاسر دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:42 ق.ظ http://www.yas-m.blogsky.com

سلام
من شمارولینک کردم
پس چی شد؟؟؟

سلام از ماست
چی چی شد؟
منم لینکت کردم

آرزو سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ق.ظ


امروز تولد سانییییییییییییییییییییی جوووونه !!!!!!!!!!!!!!!!

خواهر خوبم تولدت مبارک با بهترین آرزوها ...

سلاااااااااااااااااااااااام عزیییییییییییییییییییییزم
میسی جیگر
یکی از بزرگترین ارزوهام داشتن دوستی به معنی واقعی کلمه دوست و همدم هست که خدا ۱۱ سال پیش برآورده کرد.
امیدوارم تا نفسی هست برکت دوستی تورو از دست ندم

میبوسمت هوارتا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ

خدایا منم همینی که سانی گفت... بالاخره تا کی؟
من شنیده بودم که برای زلزله ی بم آمریکا چادرهای خیلی مجهزی را فرستاده بوده اینجا که هیچکدوم به دست نیازمندان نرسید درعوض به قیمت ۲ میلیون تومن روونه ی بازار شدند.
در مورد این عربها و فلسطینیها هم انقدر بهت بگم که حالم از هرچی عرب و لبنانی و فلسطینی و هر کوفت و زهرمار عربی بهم می خوره! برای همینه که هنوز که هنوزه حاضر نشدم برم دبی... من هیچ پولی رو رونه ی جیب عربها نمی کنم بسکه ازشون بیزارم

در مورد این چادرها منم شنیده بودم .
واقعا کار درستی میکنی . سعیدم هر بار حرف مسافرت میشه میگه اگه قصد مسافرت خارج داشتیم دوست ندارم دبی بریم

نگی سه‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:45 ب.ظ http://www.dotabarayeham.blogfa.com

من نظر گذاشتم نیست چرا؟ یعنی ثبت نشد سانی یا تاییدیه؟ یادم نیست

عزیزم شرمنده من دیروز مریض بودم نتونستم تایید کنم وگرنه مگه میشه نظر دوست گلمو تایید نکنم؟

آرش چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ق.ظ http://lmedicine.blogfa.com

سلام سانی کجایی که من آپ شدم. وقت کردی یه سر بزن. ضمنا با همه چیزهایی که توی این پست نوشتی موافق نیستم. بالاخره افراد زیادی رو داریم میبینیم که تحت پوشش سازمانهای خیریه مثل کمیته امداد هستن . هیچکی نمیتونه انکار کنه که این سازمان چند میلیون نفر رو زیر پوشش داره . پس کمکهایی که میکنیم همه به بیراه نمیره. مهم اینه که نیت آدم خیر باشه.

سلام اقای دکتر
چشم ما روشن
جقدر خوشحال شدک آپ کردی الان میام

منم به نیت خیر معتقدم و اینکه تو نیکی کن و در دجله انداز
ولی کاش همه این نیکیها به منزل مقصود برسه قبول داری آرش؟ اگه میرسید تعداد نیازمنهای ما الان خیلی کمتر بود یا شاید نبود چون در فرهنگ ما بخشش با باورهامون جوش خورده و مردم ما کلا دست بده دارند پس نباید با مردمی به این سخاوتمندی این همه نیازمند زیر زیر زیر خط فقر داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد